دانش آموز، محور اصلی همه فعالیت های آموزش و پرورش است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان در نشست اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان با مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: دانش آموز، محور اصلی همه فعالیت های آموزش و پرورش است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حسین براهویی با بیان این که دستگاه آموزش و پرورش قائم بر دانش آموز است، خواستار بازنگری مدیران در خصوص شیوه مدیریتشان در سال تحصیلی جدید شد و گفت: امسال سال مدیریت نیازها بر اساس اولویت ها است.

وی با بیان اهمیت lms (سیستم مدیریت آموزش الکترونیکی) گفت: در بعضی از مدارس این آموزش ها تداوم دارد تا کاستی های احتمالی گذشته، جبران شود و با آمادگی کامل به استقبال سال تحصیلی جدید برویم، امیدواریم این حساسیت و اهتمام در 32 شهرستان و منطقه ما به گونه ای باشد که روح غالب بر میانگین فعالیت ها و همه فعل و انفعالات آموزشی و پرورشی، آموزش مجازی باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که ضرورت اولیه ما آموزش، آن هم آموزش مبتنی بر فناوری های نوین است، افزود: برای تحقق این مهم، نیاز به یک شبکه ارتباطی پایدار داریم.

وی به ضرورت توسعه مدارس در حوزه فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: هر روز نیاز است که شرایط شهرستان/ منطقه در این خصوص مورد بررسی و کنترل قرار گیرد و با تنظیم یک تقویم تنازلی تا 31 روز آینده و موعد بازگشایی مدارس تلاش شود تا با کمترین دغدغه و نگرانی به سمت فعال شدن مدارس پیش رویم.

براهویی بازنگری در ساختار مدارس هم به لحاظ نیروی انسانی کارآمد و هم به لحاظ تجهیزات را ضروری دانست و گفت: باید همه برنامه ریزی ها منطبق با شرایط موجود انجام شود و ترجیحا مدیرانی که در حوزه فناوری اطلاعات تخصص یا آشنایی نسبی دارند به کار گرفته شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ساماندهی مطلوب نیروی انسانی هم از موارد مهم و مورد تاکید است به این معنی که فرد در رسته کاری و جایگاه خود قرار بگیرد و از توانمندی لازم برخوردار باشد.

منبع: آموزش و پرورش استان کرمان