تشریح عملکرد و دستاوردهای معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در یک سال گذشته

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کرمان همزمان با هفته گرامیداشت دولت، عملکرد و اهم اقدامات و دستاوردهای این حوزه در طول سال تحصیلی 99-98 را تشریح کرد .

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، ماشاالله میرزاحسینی در گفتگو با کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان از آموزش والدین دانش آموزان در 2 هزار و 688  مدرسه  ابتدایی در خصوص ارائه خدمات جامع مشاوره ای، حرکات اصلاحی و راست قامتی دانش آموزان  خبر داد و افزود: 18کانون تندرستی و حرکات اصلاحی در این راستا در استان راه اندازی و تجهیز شده است.

وی به اجرای طرح ورزش با خانواده در 49 مدرسه استان اشاره کرد و افزود:  انجمن های ورزشی درون مدرسه ای در سه هزار و 478  مدرسه استان راه اندازی شده است.

میرزاحسینی بیان کرد: تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز شهرستان ها و مناطق به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان ریال از محل اعتبارات وزارتی و استانی خریداری و بین مدارس استان در قالب کاروان تجهیزات ورزشی توزیع شده است.

افزایش سرانه فضای ورزشی دانش آموزی با افتتاح 11  زمین چمن مصنوعی و 2 استخر شنای سرپوشیده

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان به افزایش سرانه فضای ورزشی دانش آموزی با افتتاح 11  زمین چمن مصنوعی و 2 استخر سرپوشیده اشاره کرد و گفت: بیش از 48 میلیارد ریال از محل 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده جهت تکمیل اماکن ورزشی نیمه تمام استان کرمان در یکسال اخیر جذب شده است.

میرزاحسینی با بیان این که 26 تیم در رشته های مختلف ورزشی دانش آموزان دختر و پسر  استان در قالب مدرسه قهرمان و کانون قهرمان به مسابقات کشوری در تابستان 98 اعزام شدند از کسب14 مدال طلا، 4 مدال نقره و 7 مدال برنز توسط دانش آموزان کرمانی خبر داد.

وی گفت: تیم دختران دوره متوسطه اول استان نیز در این مسابقات مقام قهرمانی را کسب کردند و تیم فوتسال دختران نیز مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

میرزاحسینی از توانمند سازی 46 هزار و 272 نفر ساعت ویژه معلمان تربیت بدنی ،کارشناسان اداری ، مدیران  و معاونان پرورشی و آموزگاران پایه دوره ابتدایی با برگزاری دوره های ضمن خدمت تخصصی درس تربیت بدنی خبر داد.

کسب رتبه برتر 8 نفر از سفیران سلامت دانش آموزی در پویش هر دانش آموز یک سفیر سلامت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه برتر 8 نفر از سفیران سلامت دانش آموزی در پویش هر دانش آموز یک سفیر سلامت توسط دانش آموزان کرمانی در یکسال اخیر خبر داد.

میرزاحسینی به انجام وارنیش فلوراید 100 درصدی دانش آموزان دوره ابتدایی و پایه هفتم متوسطه و ارائه رایگان خدمات سطح 2 دندانپزشکی به دانش آموزان پایه ششم در یکسال اخیر اشاره کرد.

وی از اجرای طرح دادرس و آموزش بیش از 215 تیم 14 نفره در پایه هشتم به عنوان دانش آموز آماده در روزهای سخت تحت عنوان طرح دادرس با همکاری هلال احمر استان نیز خبر داد.

میرزاحسینی با بیان این که وسایل بهداشتی از طریق کاروان ورزشی بهداشتی و تجهیز اتاق بهداشت مدارس با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در یک سال اخیر بین مدارس استان توزیع شده است از توزیع اعتبارات بهداشتی با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال خبر داد.

واریز سرانه 36 میلیارد ریالی به مدارس استان جهت خرید مواد بهداشتی و ضد عفونی مدارس

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از  واریز سرانه 36 میلیارد ریالی به مدارس استان جهت خرید مواد بهداشتی و ضد عفونی مدارس خبر داد.

میرزاحسینی گفت: بیش از یک هزار چشمه سرویس بهداشتی و آب خوری مدارس در مناطق محروم استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساخته و بهسازی شده است.

وی برگزاری دوره های ضمن خدمت بیماری های حاد تنفسی ویژه معلمان مدارس استان خبر داد و گفت: دستور العمل رعایت نکات بهداشتی در شرایط کرونا در مدارس استان تهیه و به مدارس استان ارسال شده است.

منبع:آموزش و پرورش استان کرمان